הפגנת כוח ושיתוף פעולה חסר תקדים בין תושבי הנגב והצפון סיקור מלא

צומת נהלל שבעמק יזרעאל זכה למחזה שלא נראה כמותו – מאות מתושבי הדרום והצפון הגיעו היום (24.6.2016) לצומת נהלל שבעמק יזרעאל, במחאה על החלטת הממשלה להקים שדה תעופה בינלאומי משלים בעמק יזרעאל ולא בנבטים. ההפגנה נערכה לקראת הדיון בנושא בוועדה לביקורת המדינה בכנסת.

מאות תושבים מחו על החלטת הממשלה להקים שדה תעופה בינלאומי משלים לנמל התעופה בן גוריון במרחב רמת דוד ולא בנבטים. מאות התושבים שמעו את "ים השיבולים" על רקע רעש מטוסים – הרעש שמחכה לעמק אם ההחלטה תעבור.

"תושבי הצפון והדרום הפגינו היום את כוחו של המגזר האזרחי בישראל", בירך יוהן אטלן, מנכ"ל מועצת הנגב. מדובר בהחלטה שהיא לא צבאית בלבד, אלא דיון לאומי חשוב וכולל על עתיד הנגב, הכלכלה, התעסוקה והנחיצות של הנגב ותושביו בעיני המדינה".

לסיקור ההפגנה:

וואלה: מאות הפגינו נגד נמל תעופה בעמק יזרעאל: "פגיעה הרת אסון בטבע". 500 איש ובהם ראשי רשויות מצפון ומדרום הפגינו בצומת נהלל על החלטת הממשלה להקים נמל תעופה בינלאומי באזור במקום בנגב. "מדובר בפגיעה בשטחים פתוחים, לעומת הזדמנות חסרת תקדים לחיזוק הדרום"

הארץ: ראשי רשויות בדרום הצטרפו למאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל.מאות תושבים שהתכנסו הבוקר לעצרת המחאה הציעו להעביר את השדה לנבטים שבדרום. ביום רביעי הקרוב צפוי להתקיים דיון בעניין בוועדה לביקורת המדינה בכנסת.

מעריב: מאות הפגינו נגד הקמת שדה תעופה במגידו. תושבים וראשי רשויות מהדרום והצפון מחו נגד החלטת הממשלה להקים שדה תעופה משלים לנתב"ג ברמת דוד שבעמק יזרעאל, ולא בנגב. "חייבים למצוא את האיזון בין הצרכים האזרחיים לביטחוניים"

31-מזרח: "מחרבים את העמק וגוזלים מתושבי הנגב פרנסה ופיתוח" אמרו כולם וזה גם המכנה המשותף להתארגנות של הצפוניים והדרומיים למאבק. אלו לא רוצים את שדה התעופה בעמק והאחרים רואים בשדה התעופה את הערך המוסף של פתוח הנגב. אלו רואים בשדה תעופה כמחרב והאחרים רואים בו מושיע.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *