סיכום יום הנגב כנסת 2017

החלטנו לעזור ולהנגיש את הדיונים החשובים שהתקיימו ביום הנגב לאלו מכם שנמנע מהם לקחת חלק. בסיכום מיוחד זה תוכלו למצוא קישורים ומידע חשוב על הדיונים שהתקיימו.

יום הנגב בכנסת התקיים ביולי 2017 ביוזמת ח"כ מאיר כהן וח"כ טלי פלוסקוב ובשותפות עם מועצת הנגב אשר ייזמה ותכננה את הדיונים השונים שהתקיימו בועדות. היום היה גדוש בדיונים שקיימה הנהגת האזור עם ח"כים ונציגי הממשלה בכנסת והשתתפו בו נציגים בכירים של ארגונים מוסדות עוגן ועמותות, כמו גם 350 (!!) תושבים פעילים מהנגב.

ובמסגרת היום התקיימה תערוכת עיצוב גרפי מצויינת של קהילת "מעצבים דרום" המורכבת מעשרות מעצבים הפועלים בנגב. התערוכה שקישטה קומה שלמה בכנסת המחישה את הגאוה המקומית. במהלך הטקס המרכזי, הנעימה את אזני המשתתפים בטקס להקת העבריים של דימונה. עוצמתו של הנגב על שלל הכוחות המיוחדים שבו באו לידי ביטוי ביום מיוחד זה.

קצת יותר על הדוח

לכבוד יום זה פורסם דו"ח המעקב אחר החלטות הממשלה של מועצת הנגב והמרכז להעצמת האזרח והושק אתר ייחודי שמאפשר לכל אזרח לעיין בצורה נוחה במרכיבי הדוח ולבחון בעצמו אילו סעיפים בהחלות יושמו ואילו סעיפים נתקעו ביישום. דו"ח זה הנו אחת הבשורות הגדולות ותוצר של עבודץ מעקבותחקיר משמעותית שקיימו תחקירני מועצת הנגב יחד עם שותפינו מהמרכז להעצמת האזרח במהלך השנתיים האחרונות.

רוצים לקרוא את הדוח בקלות? הכנסו לאתר הייעודי והפשוט להתמצאות!

לאתר הייעודי של הדוח: http://negev.ceci.org.il/

ההחלטות שבמעקב
• 546 — אימוץ המלצות הצוות הבין־משרדי לעדכון התוכנית הלאומית לפיתוח הנגב לאור יישום המהלך להעתקת
מחנות צה"ל לנגב, מיום 14.7.2013 .
• 1846 — תוכנית לחיזוק החוסן האזרחי בשדרות וביישובי עוטף רצועת עזה לשנים 2015 – 2016 , מיום 10.7.2014 .
• 1897 — צעדים לחיזוק העורף כתוצאה מהצרכים הנובעים ממבצע "צוק איתן", מיום 24.7.2014 .
• 2025 — תוכנית רב־שנתית לפיתוח הדרום, מיום 23.9.2014

==>> לקריאת הדוח המלא: https://goo.gl/mXVjQh


הדיונים שהתקיימו במסגרת יום הנגב:

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות – מוכנות בית החולים סורוקה למערכה הבאה וחזון בית החולים סורוקה לשני הבאות (מיגון ומחסור בכוח אדם):

בית החולים סורוקה כבית החולים היחידי באזור הנגב מתמודד עם אתגרים שונים, בין היתר מתן מענה בשעות חירום, מחסור הולך וגדל בכוח אדם רפואי,  ותמריצים להגעתם של רופאים מומחים: מחלקת ניתוחי לב בסורוקה כמקרה מבחן, השינויים והתמורות שחלו במחלקה מאז הגיעו של רופא בכיר.
==>> צפו בדיון המלא בועדת העבודה רווחה ובריאות בנושא סורוקה

ועדת הכלכלה – קידום ופיתוח התעשייה בנגב. אתגרים והזדמנויות: כלכלת הנגב נשענת באופן משמעותי על המגזר התעשייתי וכ-25% מן השכירים בנגב מועסקים במגזר זה. לאור שינויים גלובליים, רגולטוריים, ולאור מחסור גובר בכוח אדם לתעשיה, עתידו של מגזר זה בנגב נמצא בחוסר וודאות. הדיון יבחן את נושא מיצוי הפוטנציאל התעסוקתי בתעשייה בנגב ובפרט תוכניות קיימות לשילוב כוח אדם איכותי בתעשיה, גיוון תעסוקתי והכשרות מקצועיות.

==>> לצפייה בדיון ועדת הכלכלה 

הועדה לביקורת המדינה – דוח מבקר המדינה 2015 ישיבת מעקב בנושא מעבר צה"ל דרומה: פערים ביישום החלטות ממשלה בתחומים אזרחיים בנגב ותוכנית מעבר צה"ל לנגב. העמדה הממשלתית הנוכחית רואה בנגב כאזור שקיבל השקעות ממשלתיות משמעותיות ולכן המדיניות הממשלתית מושקעת בעיקר לאזור הצפון. לאור דוח חדש שמוציאים מועצת הנגב והמרכז להעצמת האזרח לכבוד יום הנגב העוקב אחר כ-2.3 מיליארד ₪, מהם החסמים המרכזיים וכיצד ניתן לדאוג שהחלטות ממשלה לאזור הנגב תיושמנה.  האם בעקבות מעבר צה"ל לנגב ובעקבות ההשקעות בתחום הסייבר, הנגב "מטופל?". מה ניתן לצפות כתוצאה ממעבר צה"ל דרומה? (לאור דוח הממ"מ, במידה ויהיה מוכן). האם רק כשיש מלחמה או כשיש אירוע מערכת בטחוני כמו מעבר צה"ל משקיעים בנגב?

==>> לצפייה בדיון הועדה לביקורת המדינה

הועדה המיוחדת לצדק חלוקתי ולשוויון חברתי 10:30- אתגרים והזדמנויות במימוש תכנית החומש למגזר הבדואי בנגב (החלטת ממשלה 2397).

החלטת הממשלה מתאריך 12.2.2017 לשנים 2017-2021  קובעת יעדים חשובים לצמצום הפערים בין האוכלוסייה הבדואית בנגב ובין האוכלוסיות האחרות במדינה, תוך השקעה מרובה בתחומי החינוך, כלכלה ותעסוקה, תשתיות, חיזוק הרשויות המקומיות ובשירותים חברתיים חיוניים נוספים. מימושה של התוכנית שנמצאת בתחילת דרכה תלוי ביכולתם של כלל הגורמים ובעלי העניין לסייע ולעבוד יחד לשם השגת היעדים.

בדיון שהתקיים בועדה זו הציג יריב מן- מנהל תחום בכיר במערך לשילוב הבדואים בנגב במשרד החקלאות את התקדמות החלטת הממשלה ולאחר מכן התקיים דיון בנושא ההחלטה בהשתתפות ראש עיריית רהט- טלאל אל קירנאווי, ראש מועצה אזורית בני שמעון, ח"כים, נציגי עמותות וארגונים. השאלות המרכזיות שהוצגו: אילו תוכניות שגובשו במסגרת החלטה זו, הוגשו בתחומי החינוך, הרווחה, הבריאות ובטחון הפנים?מהם החסמים והאתגרים לגיבושן ויישומן של התוכניות? כיצד ניתן לסייע לקידומם?
מטרתו של הדיון היתה לסייע לכלל הגורמים להתחבר להחלטה וכן לבחון כיצד ניתן להתגבר על החסמים למימושה.

==>> לצפייה בדיון בנושא תוכנית החומש לחברה הבדואית בועדה לביקורת המדינה 

ועדת החינוך– 11:00 חיזוק החינוך המדעי בנגב: פוטנציאל הפיכתו של הנגב למרכז בינלאומי המוביל את תעשיות העתיד בישראל, תלויה בין היתר, ביכולתו של דור העתיד באזור להשתלב ולקחת חלק פעיל ויוזם בתעשיות אלו. כיום פועלות בנגב מספר תכניות ייחודיות לחיזוק החינוך המדעי, ביניהם מצוינגב, מרכז אילן רמון, פארק קרסו למדע, מגמות רובוטיקה זוכות פרסים. מהם החסמים לחיזוק לימודי המדעים והטכנולוגיה באזור? כיצד ניתן להבטיח את המשך הפעילות של תוכניות קיימות וכיצד ניתן להבטיח שכלל היישובים בנגב יהנו מתוכניות אלו?

לצפייה בראיון  של סיגל מורן במסגרת יום הנגב- ראש מועצה אזורית מרחבים ונציגת הנהלת מועצת הנגב:

צפו בנאומו של רוביק דנילוביץ'- ראש עיריית באר שבע בטקס המרכזי של יום הנגב:

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *