דיון חסר תקדים בכנסת למען הבריאות בנגב

היום היה יום גדול למאבק המתמשך של מועצת הנגב ותושבי הנגב למען הבריאות של כולנו. חזרנו מהכנסת זועמים, כואבים את כאבם של התושבים אך גם מלאי השראה ותקווה.
במסגרת דיון חסר תקדים על מצב הבריאות בדרום בו השתתפו ראשי רשויות, חברי כנסת ולמעלה מ-50 תושבי נגב, התקבלו החלטות משמעותיות אותן נדאג שהאחראים יקיימו:

ראשית, השר ליצמן הודיע לקופת חולים "כללית" כי הוא מצפה שתוך שבועיים תמצא תשובה לשאלה: האם ישנה כוונה כבר בשנה הקרובה להעביר לבית החולים סורוקה את המשאבים הדרושים לפתיחת 98 מיטות האשפוז הכלליות שהובטחו בהחלטת ממשלה? במידה והתשובה תהיה שלילית או אינה מספקת, משרד הבריאות יקח מקופ"ח כללית משאבים אשר הובטחו לה.

שנית, חה"כ מיקי זהר הכריז כי אין מנוס מחקיקת חוק המחייב את קופות החולים לצבוע את המשאבים שמקבלות, לפי אזורים גאוגרפיים ובתי חולים. הדבר יבטיח שקיפות ומעקב אחר הכסף המיועד לבריאות הנגב. ח"כים רבים כבר הסכימו להצטרף למהלך זה.

שלישית, ראש מועצת ירוחם, מיכאל ביטון וראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ' הדגישו כי במידה וקופת חולים כללית לא תמצא משאבים למיטות האשפוז בסורוקה – לא תהיה ברירה אלא לקיים מרד של תושבי הדרום החברים בקופת החולים כללית: "קופת חולים כללית היא מונופול האחראי על כ- 70% מחברי הקופות בנגב ועל 100% משירותי בתי החולים. במידה והקופה לא תדאג לשירותי בריאות הולמים, נפעל בעצמה לצמצום מונופול זה".

נמשיך להילחם על הבריאות בנגב יחד עם השותפים המופלאים שלנו מפרום בריאות דרום, רופאים לזכויות אדם, תנועת הפריפריות, אג'יק מכון הנגב, אנו ודרכנו.

ותודה לכל הח"כים שלקחו חלק ח"כ מיקי זוהר, ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, ח"כ דב חנין, ח"כ חיים ילין, ח"כ עמיר פרץ, ח"כ איתן ברושי, ח"כ יעל כהן פארן, ח"כ טאלב אבו עראר, ח"כ איילת נחמיאב ורבין, ח"כ שולי מועלם, ח"כ יעל גרמן וח"כ עליזה לביא.

קואליציה מכל הקשת הפוליטית שמה לה למטרה לצמצם אחת ולתמיד את פערי הבריאות בין הפריפריה למרכז ואנו נוודא כי המטרה הזו תושג!

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *