• Home
  • מהו קמפיין נבטים?

מהו קמפיין נבטים?

משרד הביטחון מתנגד להקמת השדה בנגב ודוחף את המדינה להקמתו בצפון. כתוצאה, החליטה הממשלה להקים את השדה הבינ"ל השני של ישראל ברמת דוד. זאת, למרות הסכמה גורפת מצד תושבי הצפון, תושבי הדרום, אנשי מקצוע בתחום, פוליטיקאים, ארגוני סביבה וראשי רשויות מהדרום והצפון בעד הקמת השדה הבינ"ל המשלים בנבטים. בהסכמה גורפת של ראשי רשויות ומנהיגי האזור, הוחלט כי מועצת הנגב תפעל להחזיר את הנושא לסדר היום הציבורי ותפעל להקמת השדה בנבטים.

תושבי אזור הצפון אשר מתנגדים נחרצות להקמתו בצפון, מצטרפים לארגוני הסביבה שסבורים כי החלופה נבטים היא החלופה הסביבתית המועדפת. מפקדי חיל האויר לשעבר, האלוף במיל' אליעזר שקדי והאלוף במיל' הרצל בודינגר, אף הם מגבים את ראשי רשויות מהדרום אשר הביעו התנגדותם להחלטה ואת תושבי הדרום שנלחמו להקמת השדה בנגב.

גם החברה להגנת הטבע תומכת בחלופת נבטים >>

למה בכלל צריך שדה תעופה בינ"ל שני בישראל?

נמל התעופה בן גוריון משרת מעל לתשעים אחוז מכלל התנועה האווירית הבינלאומית לישראל וממנה. הקמת נתב"ג 2000 היה אמור לתת מענה לגידול בהיקפי תנועת הנוסעים, אך גם הוא מגיע לשיא הקיבולת שלו ובשנים הבאות לא יעמוד בהיקף תנועת הנוסעים הצפויה. על רקע הגידול בנפח פעילות התעופה בעולם ובישראל והגבלת קיבולת הנוסעים בנתב"ג ל-16 מליון נוסעים בשנה, קיבלה ב-1997 המועצה הארצית לתכנון ובנייה לתכנן נמל תעופה בינלאומי נוסף אשר ייתן מענה לצרכי התעבורה האווירית.

במסגרת התכנית, נבחנו 22 אתרים פוטנציאליים ובתום תהליך הבחינה, הומלצו שני אתרים חלופיים זה לזה: ציקלג 2 ונבטים. נוסף על אתרים אלו, הוצעה הקמת שדה תעופה בין לאומי על אי מול חופי הים. במשך השנים, חלופת נבטים היתה החלופה המועדפת, בעיקר בשל תשתיות תעופתיות קיימות לאור קיומם של מסלולי המראה ונחיתה מתאימים.

למה נבטים טוב לנגב?

השדה ישמש כעוגן תעסוקתי בר קיימא ויאפשר לתושבי הנגב לקפוץ מדרגה כלכלית-חברתית.הקמת שדה תעופה משלים בנגב תביא לכ-3000 משרות ישירות מגוונות ואיכותיות ועד כ-10,000 משרות חדשות שיפתחו כתוצאה מהקמת השדה. השדה ישמש כעוגן תעסוקתי בר קיימא ויאפשר לתושבי הנגב לקפוץ מדרגה כלכלית-חברתית.

לנייר העמדה של מועצת הנגב>>

למה שמישהו יתנגד?

חיל האויר מחזיק בשדה תעופה צבאי בנבטים ומשתמש במרחב האוירי העצום מעל הנגב לקיום אימונים. על רקע זה התנגד משרד הבטחון להקמה של שדה תעופה משולב (צבאי ואזרחי) והמליץ במקום זאת להקים את השדה המשלים על בסיס שדה התעופה הצבאי הקיים ברמת דוד שבצפון הארץ.

מה לגבי נמל התעופה בתמנע?

נמל התעופה החדש בתמנע, אמנם יפתח לטיסות בינ"ל, אך מיועד רק לתיירים המבקרים באילת ואינו מתאים לשאת בנפח הנדרש למדינת ישראל.